[SNES-Emulation] bsnes
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(16.04.2019, 08:32)Andi schrieb:
Zitat:Mode 7 mod, for bsnes v107.1, beta 1

This is a mod of bsnes 107.1 by byuu (high-level emulation for co-processors came right on time for this).
It performs Mode 7 transformations (incl. HDMA) at up to 4 times the horizontal and vertical resolution.
Optionally, for games with pseudo 3D perspectives, some limitations of the integer math used by the SNES can be avoided by more aggressive averaging.
This can be disabled in Settings/Emulator/Experimental, where you can also change the scale or disable this feature.
For best performance try different output modes in Settings/Driver/Video. (For me Direct3D performs best.)
If you find games that either look great or do not work correctly please let me know here.
I'd much appreciate if you could provide me with safe states for these situations (assuming that is legal, I'm not sure there), ideally slightly before the scene.
I'd especially like ones for the various Mode 7 use in Super Castlevania IV, especially the rotating tube background.



[Bild: wstfg1rstkmr.gif]

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Bilder: http://www.framecompare.com/image-compar...n/EB9MNNNU
Vor allem Pilotwings und F-Zero sehen extrem gut aus. Fröhlich
https://twitter.com/byuu_san/status/1117...69889?s=21

Quelle 1: https://www.reddit.com/r/emulation/comme...71_beta_1/
Quelle 2: https://www.resetera.com/threads/bsnes-e...t-19876078

Gibt jetzt sogar auf pcgamer.com einen Artikel dazu: https://www.pcgamer.com/this-snes-emulat...g-results/
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Andi schrieb:[...]
Supersampling gefällt mir persönlich weniger. Finde, dass die "klare" Mode7-Mod am besten aussieht. Ich merke nicht wirklich einen optischen Unterschied, nachdem ich etwas gespielt habe. ^^
Jo, ich finde das dann auch zu weichgezeichnet. Die "klare" Version ist in meinen Augen schon echt super! Fröhlich
[Bild: cgb-signaturwdjiq.png]
Du hast eine (nicht mehr ganz so) geheime Botschaft entdeckt:
"Besucht Heinrich's Spiele-Ausstellung!" ;-)


Big Grin Big Grin
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Ein CRT-Filter gefällt mir da noch etwas besser als Supersampling.

[Bild: posS8hc.jpg]

Aber wie bereits gesagt... klar gefällt es mir am besten. Byuu hat natürlich mal wieder übertrieben und eine 4K-Option eingebaut - da kommt selbst mein PC ins Schwitzen. Zunge raus Über 960p sieht man aber ohnehin kaum mehr einen Unterschied.

Zitat:To strike while the iron is hot, here's a new release of bsnes, v107r2:

https://download.byuu.org/bsnes_v107r2-windows.7z

Added DerKoun's HD mode 7 (up to 2160p), ~100fps boost for fast forwarding, configurable latency settings for waveOut (please configure this yourself), cubic interpolation for audio, filename case insensitivity, and a few other things.

I corrected some of the issues with the HD mode 7 (such as mosaic in Contra 3, etc), and allowed you to increase the multiplier up to 9x for true 4K resolution. Friendly reminder that this mode has to render 81 times as many pixels with lots of divisions for all five million pixels per frame at 60fps. Hope you have a Threadripper.

Also, this is a beta, so there are bound to be issues. Please wait for v108 if you want something stable.

https://www.reddit.com/r/emulation/comme...dium=web2x
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Super, das werde ich gleich an meinem 4k 2. (Als Secondary) Monitor testen.

PS: Wägen Kopyreigt -Buuchstahben und Wot verfielältiguen und Atikl Gäsäs Entvüffe verändre hci bewsst maine schweise m't fehlern.
Teufel Amiga: The Computer They Couldn't kill Teufel
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Na, wie viel FPS hast du noch im 4K-Modus? ^^

Zitat:bsnes v107r3 released:
https://t.co/f9cFng2qSa
Changes:
- HD mode 7 supersampling support
- HD mode 7 mosaic disable option
- various HD mode 7 bugfixes
- default waveOut audio latency to 128 instead of 512
- removed 512x240 hires mode 7 mode.

Ich hab die hinzugefügte Supersampling-Option ausprobiert und das sieht irgendwie etwas seltsam aus. Man hat das Gefühl, dass alles wieder auf die Standardwerte zurückgesetzt wird, wenn man sie aktiviert.

Edit:
Zitat:Mode 7 supersampling support is in. This option will downsample any resolution back to 240p so that there's not a huge disparity between pixel sizes, while still greatly sharpening game details. Here's a few examples, starting with Contra 3... https://twitter.com/byuu_san/status/1119091088969457664

Ah, das erklärt es. Das könnte jetzt sogar Retro-Nerd gefallen. ^^
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Big Grin
boah.. fck geht runter auf 12fps... lol

PS: Wägen Kopyreigt -Buuchstahben und Wot verfielältiguen und Atikl Gäsäs Entvüffe verändre hci bewsst maine schweise m't fehlern.
Teufel Amiga: The Computer They Couldn't kill Teufel
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Andi schrieb:[...]
Ich hab die hinzugefügte Supersampling-Option ausprobiert und das sieht irgendwie etwas seltsam aus. Man hat das Gefühl, dass alles wieder auf die Standardwerte zurückgesetzt wird, wenn man sie aktiviert.

Edit:
Zitat:Mode 7 supersampling support is in. This option will downsample any resolution back to 240p so that there's not a huge disparity between pixel sizes, while still greatly sharpening game details. Here's a few examples, starting with Contra 3... https://twitter.com/byuu_san/status/1119091088969457664

Ah, das erklärt es. Das könnte jetzt sogar Retro-Nerd gefallen. ^^

Flimmert das dann wieder oder wie muss ich mir das vorstellen? Gibt es dazu vielleicht auch bewegte Bilder? Baby
[Bild: cgb-signaturwdjiq.png]
Du hast eine (nicht mehr ganz so) geheime Botschaft entdeckt:
"Besucht Heinrich's Spiele-Ausstellung!" ;-)


Big Grin Big Grin
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Habe bisher kein Video entdeckt, aber dafür selbst ausprobiert. Es flimmert wie der normale Modus, aber es sind oft mehr Details erkennbar.
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