[Nintendo 64] Emulation-Talk
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Mein Rechner ist ohnehin schon veraltet. Aber ich schätze mal, dass es damit auch ein paar Leute mit neueren Geräten trifft Baby.
Hachja, wie gut, dass ich auf Everdrive64 umgestiegen bin Big Grin.
[Bild: cgb-signaturwdjiq.png]
Du hast eine (nicht mehr ganz so) geheime Botschaft entdeckt:
"Besucht Heinrich's Spiele-Ausstellung!" ;-)


Big Grin Big Grin
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(07.06.2021, 07:38)Juttar schrieb: Breaking News!!! Geschockt 

Zitat:GLideN64 replaced with ParaLLEl-RDP
[Bild: 848146?s=40&v=4] loganmc10 released this 13 hours ago
[Bild: 68747470733a2f2f696d672e736869656c64732e...746f74616c]
  • GLideN64 (and Angrylion Plus) has been replaced by ParaLLEl-RDP
    You can read about ParaLLEl-RDP here: https://www.libretro.com/index.php/category/parallel/
  • Special thanks to @Themaister, who wrote ParaLLEl-RDP and @mudlord, who ported it to the mupen64plus API spec
  • The emulator now requires Vulkan 1.1 to run. This means if you have an Intel GPU, you generally need a Skylake or newer processor. If you have an Nvidia GPU, you generally need it to be Kepler series or newer. If you have AMD, I have no idea. You may want to update your graphics drivers if it's not working.
  • By default, ParaLLEl-RDP displays the game in native resolution, you can change this by going to Settings->Core and Video Settings->ParaLLEl Video->Upscaling, and changing the value of "1" to "2", "4", or "8".
I understand that this will be very exciting news for some, and for others, it will be disappointing. ParaLLEl-RDP has higher system requirements than GLideN64. I know some people will wonder why I didn't just include both. From the beginning, I set out to create a very easy-to-use, accurate emulator. Since the dawn of time, the plugin system has been a source of complexity and confusion in the N64 scene. Most of all, I am creating an emulator that I enjoy using.
I am trying to reduce the complexity and provide an accurate and playable emulator for a majority of people. It's not going to be perfect for everyone. Both Project64 and RetroArch provide good N64 emulators that include GLideN64 bundled in.

Wow, genial. Damit sollten die meisten Inkompatibilitäten beseitigt sein. ^^
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Also das, was der Retroarch Core schon  länger macht. Wird aber Leuten mit älterer Hardware sauer aufstoßen. Zumal Vulkan für die Video Ausgabe nun zwingend ist.
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1. Gadler = für sein wasserdichtes "Wie suche ich richtig" Tutorial.
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Hab' mich jetzt mal an die neue Version von m64p gewagt. Bei manchen Spielen krisselt der Ton jetzt mehr als vorher; bei anderen weniger. Insgesamt betrachtet behaupte ich, die Performance hat sich leicht verbessert. GT64 stottert immer noch vor sich hin, und manchmal habe ich bei bestimmten Titeln häßliche Interlacing-Artefakte (trotz DeinterlaceMode = 1). Aber diese Probleme bestanden schon vorher. Bin ganz zufrieden - auch, wenn ich es besser gefunden hätte, wenn man bei den Grafik-Plugins die Wahl gehabt hätte. Wer sich dran stört, kann ja alternativ Project64 3.0 zusätzlich installieren.
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GT64 läuft vom Sound und den FPS in Retroarch sehr gut.  Wird eher ein Emulator als Grafik Plugin Problem sein.
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Zitat:June 8 - minor performance tweaks
[Bild: 848146?s=40&v=4] loganmc10 released this 12 hours ago
[Bild: 68747470733a2f2f696d672e736869656c64732e...746f74616c]
  • Performance improvements when using upscaling in ParaLLEl-RDP.
  • Some tweaks to the audio code to try and reduce crackling in some cases.
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Zitat:June 9 - Fix upscaling crash
[Bild: 848146?s=40&v=4] loganmc10 released this 10 hours ago
[Bild: 68747470733a2f2f696d672e736869656c64732e...746f74616c]
  • Fix for crash at 8x upscaling.
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Zitat:June 10 - bug fixes
[Bild: 848146?s=40&v=4] loganmc10 released this 14 hours ago
[Bild: 68747470733a2f2f696d672e736869656c64732e...746f74616c]
  • Hopefully some more audio improvements (popping & crackling)
  • Fix saving in Pokemon Puzzle League
  • Full support for Unicode characters in filepaths on Windows
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Zitat:June 11 - libdragon support
[Bild: 848146?s=40&v=4] loganmc10 released this 5 hours ago
[Bild: 68747470733a2f2f696d672e736869656c64732e...746f74616c]
  • This release adds support for games created with the libdragon (https://dragonminded.com/n64dev/) toolchain. These are homebrew/fan made games. An example is here: https://github.com/meeq/FlappyBird-N64
  • There are quite a few games created with this toolchain, you can google "N64 homebrew" to find some.
  • If you know of other homebrew games that have issues, I'd be curious to hear about them!
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