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[Info] Amiga Scene Newz
#1
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Was Schönes von der Assembly letzte Woche:



Eine Oldskool-Rubrik sehe ich bei pouët.net noch nicht. Kommt vielleicht noch.
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#2
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Noch was von der Gerp-Party für den Amiga 500 (ich habe nur ein Live-Video gefunden und werde diesen Beitrag in Zukunft wohl editieren):



Edit:

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#3
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Oh. Völlig übersehen.



OCS. Läuft hier allerdings auf einem mit 75 MHz getakteten 60LC060! Geschockt
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#4
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Die Batman Group hat wieder was 'raugehauen! Leider nicht Vespertino für den CPC; dafür eine Demo für den Amiga 500:



Wer den Amiga emuliert, sollte folgendes beachten:

Zitat:IMPORTANT! This demo uses special video modes. If possible, watch it on the real hardware and CRT monitor for a full experience.
However, to watch it properly in WinUAE:
1. In Windows, advanced display settings, select a refresh rate of 50Hz (if not available some demo parts will not be displayed correctly).
2. In the emulator, select a standard A500 OCS configuration with 1MB of RAM, 2 floppy drives enabled and Standard VSync in display settings, then insert the disk 1 adf file in df0 and the disk 2 adf in df1.

Download
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#5
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Zitat:1. In Windows, advanced display settings, select a refresh rate of 50Hz (if not available some demo parts will not be displayed correctly).


Genau! Sollen sich die Leute endlich mal 50Hz fähige Monitore besorgen! Big Grin
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1. Gadler = für sein wasserdichtes "Wie suche ich richtig" Tutorial.
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#6
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Das AGA-Remake der DOS-Version von Turrican II steht ab sofort zum Download zur Verfügung, und zwar

hier
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#7
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Und es ist eine super Version. Kann ich nur empfehlen.Am besten auf einem echten Amiga zocken. Big Grin
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1. Gadler = für sein wasserdichtes "Wie suche ich richtig" Tutorial.
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#8
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Es gibt jetzt eine v1.1 der Turrican 2 AGA Fassung.


Zitat:v1.1 is now available for download.

Highlights:
  • Save game slots added (WHDLoad, A500 Mini versions)
  • CD32 ISO version (requires 4MB Fast RAM)
  • Two new game modes. Speed run and New Game+
  • Rebalanced all sound effect volumes
  • Lots more control options
New features:
  • Options to set the music/fx volume added
  • Music menu
  • The life icon in the status bar uses the Amiga sprite
  • Press S to toggle in-game music
  • New control option to use Arrow Keys
  • Control option to turn off AutoFire
  • 2nd Fire button on joysticks can be set to control Lightning, Jump or Gyro/Powerline.
  • Sparkles added to title logo
  • Scrolling inertia updated to be closer to original game
  • Option to view Intro from menu
Bug fixes:
  • Fixed a crash that mostly occurred in later levels
  • Fix for silver diamonds sometimes showing as yellow
  • Diamond sound effect fixed
  • Fix for HUD values sometimes not updating
  • Jump height is reduced in waterfalls
  • Waterfalls animate faster
  • Fix for super weapon
  • Hiscores now say END when game completed
  • World 2-1 boss can no longer be shot from above
  • World 2-1 big fish follows player up/down
  • World 1-2 end of level boss, brain flash is clearer + tweaked damage
  • World 4-1 small update to secrets
  • World 3-3 after ship is repaired, players ship lets off a shot
  • Fix for player being able to jump and get stuck in World 4-2
  • Fix for player being able to roll and get stuck in World 5-1
  • Fix when quitting the game when animated tiles are in the background
  • Fix to Time Out handling
Others:
  • New silver diamond sprite
  • Now defaults to using Amiga player sprite
  • Continues not allowed in Challenge mode
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1. Gadler = für sein wasserdichtes "Wie suche ich richtig" Tutorial.
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#9
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Letzte Woche fand die Gerp wieder mal statt. Hier mal stellvertretend die Gewinner-Demo in der Amiga-Kategorie:

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#10
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Turrican 2 AGA v1.15

    
Zitat:    Fix for saved slots not always correctly saving lives, diamonds.
    Player can use lightning whilst riding water/conveyor belts.
    Story sequence text pauses to make it easier to read.
    Minor palette tweak to Amiga player sprite to better match rest of game.
    Using a Continue will now restart the current level, rather than the current world.
    Joypad user defined controls allow shoot and lightning on the same button.
    Laser has slower reloads during boss fights (to match original game).
    Multiple shot weapon speed changed to matched original game.
    Minor fix to gameplay sequence in menu (Walkers died too quickly)
    Fix for getting stuck down W1-2 waterfall.
    For for W2-2 exploit where player could stay outside of the screen bounds.
    Fix to being to activate final lift when not fully on it.
    Fix for underwater palette when using golden armour.
    Fix for redefining joypad keys.
    Fix if player manages to jump up to final boss without using lift.


LINK
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1. Gadler = für sein wasserdichtes "Wie suche ich richtig" Tutorial.
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#11
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Und noch ein Update der Turrican II AGA Fassung.


Zitat:v1.18 is available.
  • Fixed crashes and weapon bugs from spaceship levels.
  • PAL/NTSC versions are combined.
  • Amiga DOS and HDF versions now supplied.
  • Can quit from the menu.
  • Added missing Floaters/Shields from several levels.
  • There is now only a single save slot, always active, and can be used to resume your last game.
  • Laser re-balanced.
  • Music fix for 040/060s floppy version.
  • Rewrite of file and memory management.
  • Two speed run bugs fixed.
From the v1.15 update (that was previously pulled due to a bug in the spaceship levels):
  • Fix for saved progress not always correctly saving lives, diamonds.
  • Player can use lightning whilst riding water/conveyor belts.
  • Story sequence text pauses to make it easier to read.
  • Minor palette tweak to Amiga player sprite to better match rest of game.
  • Using a Continue will now restart the current level, rather than the current world.
  • Joypad user defined controls allow shoot and lightning on the same button.
  • Laser has slower reloads during boss fights (to match original game).
  • Multiple shot weapon speed changed to matched original game.
  • Minor fix to gameplay sequence in menu (Walkers died too quickly)
  • Fix for getting stuck down W1-2 waterfall.
  • For for W2-2 exploit where player could stay outside of the screen bounds.
  • Fix to being to activate final lift when not fully on it.
  • Fix for underwater palette when using golden armour.
  • Fix for redefining joypad keys.
  • Fix if player manages to jump up to final boss without using lift.
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1. Gadler = für sein wasserdichtes "Wie suche ich richtig" Tutorial.
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#12
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Ui! Läuft auf einem unmodifizierten Amiga 1200:

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#13
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Ostern fand wieder die Revision in Saarbrücken statt. Hier mal der erste Platz von der Amiga-Sparte (OCS übrigens):



Tatsächlich hatte meine letzte Lebensabschnittsgefährtin ein Faible für Animationsserien, während ich damit weniger anfangen konnte. Allerdings habe ich über sie dann zwei Serien kennengelernt, die mir doch ganz gut gefielen. Zum einen war das Hey Arnold! - zum anderen die Powerpuff Girls. Kann ich als Zeichentrickmuffel wärmstens weiterempfehlen.
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#14
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Letztes Wochenende fand die 68k Inside in Finnland statt - m.W. zum ersten Mal.

Platz 1:



Platz 2:



Die ersten drei Plätze sind für OCS-Amigas mit 512 KByte Chip- und 512 KByte Slow-Mem. Vom dritten Platz konnte ich aber noch kein Video finden. Sad
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#15
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Technisch eher belanglos (reichte bei der diesjährigen Revision in der Amiga-Demo-Kategorie auch ledliglich für den siebten Platz), aber irgendwie gefällt mir die Musik. Pleased

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#16
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Hallo Juttar, ich hoffe ich darf hier mal einen kleinen Link einstreuen, für
alle Amiga-Gamer. So hat man immer die neusten Releases...

https://www.indieretronews.com/search/label/Amiga
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#17
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(04.04.2024, 19:27)marka schrieb: Hallo Juttar, ich hoffe ich darf hier mal einen kleinen Link einstreuen, für alle Amiga-Gamer.

Aber immer doch. Smile
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#18
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Noch zwei kleinere Electronic-Knights-Beiträge von der letzten Evoke. [Bild: 276405kzc.png]



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#19
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Gewinner-Demo in der Amiga-Sparte von der Xenium letztes Wochenende:

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