0
(10.09.2020, 07:30)Heinrich Reich schrieb: Ich frag mich, ob es in der Form damals auch so ein Hit geworden wäre!? Oder ob vielleicht doch die 3D-Grafik mit den Kamera-Perspektiven eher der entscheidende Punkt bei der Atmosphäre istDas weiß ich zwar nicht, aber interessant finde ich in dem Zusammenhang, dass RE1 ursprünglich in der Egoperspektive geplant war. Dazu gibt es sogar einen Screenshot. Das mit der 3rd Person-Ansicht und den typischen fixierten Kameras kam dann erst im Laufe der Entwicklung (wahrscheinlich sehr früh).
Aus Wikipedia.
Zitat:The game was initially conceived as a fully 3D first-personupdate of [i]Sweet Home[/i] (influenced by the game's first-person battles), with action and shooting mechanics. A first-person prototype was produced, and initially featured a supernatural, psychologicalJapanese horror style similar to [i]Sweet Home[/i], before opting for an American zombie horror style influenced by George Romero films. During production, Mikami discovered [i]Alone in the Dark[/i] (1992), which influenced him to adopt a cinematic fixed-view camera system. Mikami said that, if it wasn't for [i]Alone in the Dark[/i], [i]Resident Evil[/i] would have had a first-person view instead.