Willkommen im cgboard - classic games Forum! Deine gemütliche Retro Gaming Community. Besuche uns auch im Discord Chat.

[Fanfilme] Half-Life 2
#1
0
Gerade durch Wikipedia darauf aufmerksam geworden:

"In early 2009, the Purchase Brothers, a Toronto based film company, released a five-minute film based on Half-Life 2: Episode One called Half-Life: Escape from City-17. The film combines live-action footage with 3D animation created using the Source SDK for the video game. It was well received by Valve."




"On August 25, 2010 they released a nearly 15 minute long part two."




"In late 2010 a trailer for a Half-Life inspired independent short film entitled Beyond Black Mesa was released. Directed by Brian Curtin, it follows the character Adrian Shephard. The full short film was released online on January 21st, 2011."




"A short film based upon Half-Life, titled Half-Life: Uplink, was developed by Cruise Control, a British marketing agency, and released on March 15, 1999. However, Sierra withdrew it from circulation, after itself and Valve had failed to resolve licensing issues with Cruise Control over the film. The critical reception of the film was very poor. The film's plot was that of a journalist attempting to infiltrate the Black Mesa Research Facility and discover what was happening there."

Zitieren
#2
0
Escape from City 17 finde ich am besten! Bin aber leider ein wenig enttäuscht von dem zweiten Part. Der kurze Trailer dazu war besser!

Den hier finde ich auch ganz gut:

Ist nicht direkt Half Life, orientiert sich aber sehr dabei!
Zitieren
#3
0
Aaaah ja!! Fröhlich Stimmt, den kannte ich schon, wusste aber den Titel nicht mehr! Danke für's Posten! Smile
Zitieren
#4
0
Ist zwar Nr.1 aber find ich trotzdem irgendwo interessant Smile

[Bild: waq0eqsyte6japh1fxxl7ial8m.gif]
Because 'NAK' means something!
Enter the Duck in yourself

Spielesammlung:
[Bild: unbenanntvzu0s.png]
Zitieren
#5
0
Höchstinteressant!! Danke für den Hinweis - schaue ich mir am Wochenende mal an Fröhlich.
[Bild: cgb-signaturwdjiq.png]
Du hast eine (nicht mehr ganz so) geheime Botschaft entdeckt:
"Besucht Heinrich's Spiele-Ausstellung!" ;-)


Big Grin Big Grin
Zitieren


Möglicherweise verwandte Themen…
Thema Verfasser Antworten Ansichten Letzter Beitrag
  [Film] two and a half man neue staffel ayanamiie 23 6.060 11.01.2012, 21:33
Letzter Beitrag: ayanamiie
  City Of Life And Death - Wer kennt Ihn? ReservoirDog 1 1.536 04.12.2010, 20:32
Letzter Beitrag: Gadler
  Life On Mars - Gefangen in den 70ern SonataFanatica 7 2.816 07.03.2007, 17:02
Letzter Beitrag: DirkGently

Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste