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[Info] THIEF (2014)
#1
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Square Enix und Eidos Montréal enthüllt heute THIEF für PS 4, PC und Konsolen der nächsten Generation.

Zitat:Viel Zeit ist vergangen. Die Machtverhältnisse haben sich verlagert. Doch die Gier bleibt die alte. Frei zu sein in der Stadt der Ketten, das ist unverändert der wahre Reichtum. Zuerst stahl ich, um zu überleben … dann überlebte ich, um zu stehlen. Ich bin ein Außenseiter. Ich kenne eure Geheimnisse und die Wahrheit hinter eurer Fassade. Ich bin der Schatten, das Dunkle und Tödliche, ich bin die Nacht. Ihr werdet mich nicht kommen sehen.

Ich bin Garrett ... Ich nehme mir, was euch gehört.

Gameinformer

is.gd/UPJnS7

Zunge raus ..... berieseln lassen

is.gd/oB5YXQ
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#2
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Da hab ich ja grad rechtzeitig mit Teil 1 angefangen.
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#3
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Sonata wird sich freuen und ich mich auch! Elefant
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#4
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Dornfeld schrieb:Da hab ich ja grad rechtzeitig mit Teil 1 angefangen.

Muss ich auch bald xD
[Bild: 5dnx1syg1tc.jpg]
I am Guybrush Threepwood, mighty Pirate!

[Bild: general-small.png]
Cebion's Adventure Corner! Adventures von 1986-2000
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#5
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ich steh ja ungemein auf splinter cell und metal gear, aber mit thief hab ich mich noch nicht beschäftigt, muss ich zugeben.
Signaturen stinken
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#6
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Jo, wie geil ist dat denn??? Big Grin Big Grin

Teil 1 und 2 waren sehr genial, Teil 3 fand ich net so dolle war, bin mal gespannt was mit dem vierten Teil auf uns zukommt.
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#7
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InGame Shop
Day 1 DLCs
Call of Duty Gameplay
Onlinezwang
Facebookanbindung
Terroristen

Big Grin
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#8
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Ganz ehrlich... ich hätte mich grad beinah übergeben vor Freude, kein Witz. Ist schwer zu beschreiben, aber... so einen Kloß hatte ich noch nie im Hals. So kann man's glaub ich am besten ausdrücken. Hab grad das kurze Video und die 17 Screenshots gesehen. Im Moment bin ich hin- und hergerissen zwischen Angst (Kriegen die Leute das Feeling gescheit hin? Beachten die alle Dinge, die das Thief-Universum so ausmachen, besonders The City? Wie wird Garrett sein, wenn sie Thief neu erfinden? Wie werden die Fraktionen dargestellt? Wird das Spiel viele der Mängel haben, die neue Spiele heutzutage einfach haben; z.B. Interface-Mist, Quick-Time-Events, etc.? Wird es sich konsolig anfühlen?) und extremer Euphorie! Whow... das muss ich jetzt erstmal mit jeder Faser des Körpers verarbeiten.

edit: ich hab gerade mal alle Screenshots, alle bisherigen Concept-Arts, das Video in 720p und den Schriftzug in ein 7zip-Paket gepackt und es hochgeladen, viel Spaß damit:

Code:
http://www.mediafire.com/?xk690m4uc3y60y9
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#9
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Mal abwarten wie es wird.
Hab nur Teil 1 und 2 richtig gespielt da die mir gefallen haben.
Teil 3 fand ich nicht so gut, ein Grund war das es nur englische Sprachausgabe hatte und sich somit von den beiden Vorgängern abgesetzt hat.

Hoffe das wird bei Teil 4 wieder besser.
[Bild: 3344442782.png]
FTP Server Zugangsdaten [Bild: <a href=ftp.php?server=markocat.no-ip.biz:2121]" class="mycode_img" />
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#10
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Ich weiß genau was du meinst. Malkav und ich haben damals, nachdem wir Thief 3 durchgespielt hatten, eine ganze Liste von Dingen gemacht, die uns nicht so gut gefallen haben. Dennoch finde ich, dass Thief 3 einige der tollsten Levels bot. Außerdem war die Storyline die coolste der Serie.
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#11
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[Bild: thi4f_signet_3ks4b.gif]

Endlich, es regt sich was — und das neue Signet gefällt mir auch! Elefant
[Bild: cgboard_banner_zhuc1.gif]
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#12
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Lad dir mal mein komplettes Thief-4-Bisheriges-Material-Paket runter, Malkav! Fröhlich Wink
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#13
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[z=SonataFanatica]Lad dir mal mein komplettes Thief-4-Bisheriges-Material-Paket runter, Malkav! Fröhlich Wink[/z]
Schon längst gesichtet das Material — trotzdem vielen Dank, alter Freund! Wink
[Bild: cgboard_banner_zhuc1.gif]
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#14
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Malkav schrieb:[z=SonataFanatica]Lad dir mal mein komplettes Thief-4-Bisheriges-Material-Paket runter, Malkav! Fröhlich Wink[/z]
Schon längst gesichtet das Material — trotzdem vielen Dank, alter Freund! Wink
Aber so hättest du bereits alles völlig ohne Aufwand auf der Festplatte gesichert. Fröhlich (Oh mann, wie ich mich drauf freue, den neuen Teil völlig euphorisch mit dir zu genießen! Das wird die Zelebrierung der Dekade! Fröhlich Fröhlich Fröhlich )
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#15
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[z=SonataFanatica][z=Malkav][z=SonataFanatica]Lad dir mal mein komplettes Thief-4-Bisheriges-Material-Paket runter, Malkav! Fröhlich Wink[/z]
Schon längst gesichtet das Material — trotzdem vielen Dank, alter Freund! Wink[/z]
Aber so hättest du bereits alles völlig ohne Aufwand auf der Festplatte gesichert. Fröhlich (Oh mann, wie ich mich drauf freue, den neuen Teil völlig euphorisch mit dir zu genießen! Das wird die Zelebrierung der Dekade! Fröhlich Fröhlich Fröhlich )[/z]
Ja, das möchte ich auch behaupten! Pleased
[Bild: cgboard_banner_zhuc1.gif]
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#16
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Hoffentlich wird sich nicht zuviel bei Dishonored abgeschaut. Dishonored war ein ausgezeichnetes Spiel, gar keine Frage, aber in Thief soll man sich schwach und verwundbar fühlen und nicht wie ein Halb-Gott.

Bin aber auch sehr gespannt. Thief 2 ist eines meiner absoluten Lieblingsspiele. Obwohl das Wort *reboot* langsam zu einem Hasswort wird.
[Bild: agrogif0jy0l.gif][Bild: space6arbd.gif][Bild: colossuscrrdx.gif]
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#17
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Naja, im Grunde wurde bei Dishonored stark in Richtung Thief geschaut, aber im Endeffekt war dort ja eher die Devise "Meucheln" anstelle von "Stehlen". Klar konnte man es wie Thief spielen, wenn man wollte, aber der Aspekt, dass man der Assassine und Rächer ist, wurde doch stark vom Spiel in den Vordergrund gerückt.

Das Wort "Reboot" hat mich übrigens auch sehr gestört. Da es aber keinen Sinn ergeben würde, die Serie von Grund auf neu zu erfinden, denke ich stark, dass es sich um einen "Reboot der Spielästhetik" handelt und nicht um einen "Story-Reboot". (Man könnte Deus Ex Human Revolution ebenfalls als Reboot der Serie sehen – und trotzdem passt es in die etablierte Storyline der Serie hinein.)

Hier mal noch ein paar mehr Infos:

[spoiler]
Zitat:Overview/opening sequence

- Garrett has been away from his hometown for a long time
- When he returns to City, he sees “a city of melting prosperity”
- Iron-fisted Baron now rules the city
- Baron crushes City’s citizens through militarized watch
- Good fortune only for the elite
- Garrett views the political chaos as a chance to get rich
- Not concerned with being the hero
- Garrett finds his way into the Stonemarket district in the back of a covered wagon
- Watches the bodies of plague victims piling up on street corners
- Guards quell small civil disputes with force
- Wealthy men stroll by with bodyguards
- “Would-be revolutionaries preach to deaf ears while men in stockades slowly waste away”
- Garrett becomes interested in a conversation between two guards talking about Eastwick, a wealthy man
- Theodore Eastwick: principle architest, richest man
- Baron commissioned Eastwick to build many of the City’s Gothic structures
- Guards say that Eastwick is visiting a pleasure house on the other side of the size
- Eastwick going to the House of Blossoms
- This is an underground cathouse serving the elite
- Gates close at midnight
- Garrett crouches behind crates, which results in a dark tint covering the screen to show that you’re hiding safely
- Bottle thrown to distract the guards, and then Garrett climbs up a pipe up the side of a building
- Garrett moves across roofs, bounds over merchant tables and under wagons, and dives through a nearby building window
- Eastwick passes through the secret entrance in the House of Blossoms
- All of the above is not a cut-scene

Next sequence

- Garrett enters the House of Blossoms undetected
- Area has rich patrons, scantily clad women who saunter by and flirt with men
- Xiao Xiao, a transvestite, greets guests
- Garrett loses Eastwick in a crowd
- Xiao Xaio notes that there is more security than usual and that anyone with something valuable can store it in his office strongbox
- Use Xiao Xiao’s logbook to determine where Eastwick has gone
- Garrett wants to get his hands on whatever is in the storngbox, so he heads to Xiao Xiao’s room
- Logbook shows Garrett which bedroom Eastwick is in
- Garrett then decides to lighten Xiao Xiao’s strongbox
- This results in a lockpicking mini-game
- Align the tumblers of a lock until it opens
- Before Garrett can crack the lock, Xiao Xiao enters

Another sequence

- Xiao Xiao enters, but Garrett rolls into a darkened corner
- Xiao Xiao doesn’t detect Garrett
- Xiao Xiao leaves to deal with a situation with one of his girls
- Garrett opens the chest and takes out a jewel-encrusted heirloom
- Garrett can’t leave the room since Xiao Xiao is just outside the door talking with the girl
- Secret button slides the wall to slide open and reveals a hidden passageway
- Garrett comes across Eastwick’s room by using the House of Blossoms’ network of backdoors
- Garrett enters the room and takes a medallion
- He then uses Focus to look at the wall Eastwick is examining
- Focus shows a mysterious symbol written on the wall in blue energy
- Symbol corresponds to one of the runes written on the medallion
- Garrett turns a band of the medallion to line up that rune with an arrow, but the medallion then begins to glow with a similar blue energy
- Four adjacent rooms show four more symbols to line up
- After the last symbol is in place, the medallion whirls and spins
- Soon after, Eastwick notices that he has been robbed and calls for help
- Garrett hears through the wall that Xiao Xiao is ordering guards to search everywhere

Last sequence

- Guards are scattered everywhere
- Garrett heads to one of the House of Blossoms’ back rooms
- He had heard two serving girls talking about a catastrophe that followed after the ventilation system was accidentally overfilled with opium
- Garrett dumps the house’s stock of opium into vents and cracks open the flue
- Everyone is sent into a deep sleep as the vapors flood the House of Blossoms
- Garrett has to hold his breath and move quick or he’ll see the same fate
- Guards circle Garrett, who retreats into the opium fog and uses his bow to fire an arrow at a statue hanging above a doorframe
- Statue falls and crushes two guards
- Another guard pins Garrett against a wall
- To buy time, Garrett enters Focus mode
- Garrett grabs the guard’s arm, jerks it back behind his soldier, eventually falls against the stone floor
- Garrett breaks free from the final guards, grapples onto a nearby vent, and rapples down into the depths of City’s sewers

AI

- Garrett isn’t a fighter
- Fighting against four or more guards in combat won’t go well
- Guards and other NPCs are aware of the level design, so they know where a person might try to hide
- Guards understand the topography of the level and which areas could be useful for hiding
- Different NPCs will look for Garrett in different ways

Gameplay mechanics

- Navigation beacon shows players where to go
- Dev. team wants players to explore environments as they see fit
- Multiple entrances and exists in each room
- Multiple options available for stealth approach
- “Focus” mechanic: has many uses, including being able to aid Garrett’s vision as he navigates through open levels
- Focus lights up the screen and highlights pipes you can climb + candles you can put out to make the room darker
- Can upgrade Focus
- Doing so will give you a bigger radius of things to see
- Fingerpints system: gives you hints on which drawers are best to look in
- Every drawer is accessible
- Can pickpocket
- Use Focus while pickpocketing to slow time and swipe up to three times as many items from others
- Can spend money to upgrade supplies and equipment at the end of each mission
- Various artifacts are scattered throughout the game’s levels
- Can use these to decorate Garrett’s hideout
- Garrett is motivated by the thrill of stealing something that others can’t take
- Focus will show a number of attack points on enemies
- Can select a point (like the chest) to do a quick push that will buy him more time to dash off into the shadows
- Can also string together a number of points to perform a more debilitating attack
- Team is trying to find a balance between making combat enjoyable and allowing players to enter combat if they want
- Major mechanics are in place

Tools

- Blackjack: use when sneaking up behind guards to knock them unconscious
- Bow: powerful, can be used outside of combat (ex: fire at a bottle in another room to lure a guard away, trigger a switch to lock the guard inside)
- Specialty Arrows: different uses; dry-ice arrow can be used to snuff flames from far away; smoke-starter arrow: cover and a distraction
- Claw: grapple attaches to certain points

General

- Garrett design made by game director Nicolas Cantin
- Garrett’s scar represents that his past has left long-lasting effects on his life
- Eidos being vague about how faithful the team is remaining to the original Thief lore
- Many of the series’ magical elements will be toned down
- “Eidos-Montreal compares game development to a high-speed train collision between art and technology.”
- Team was kept small and “stayed within the concept phase of development for a longer period of time.”
- The staff experimented with featuring a new character, making it a third-person game involving either tactical gameplay or environmental clambering (like Assassin’s Creed)
- “At one point in development, the game had so many third-to-first-person transitions that the constant camera shifting was making people sick.”
- Many experiments during first three years of development
Quelle

Hier noch 2 neue Screenshots:

[Bild: thief_2icb7w.jpg] [Bild: thief_38eybt.jpg]


edit:

Hier ne Szene aus'm Motion Capturing: Klick!

edit:

Hier etwas über Garrett als Charakter in Thief 4: Klick![/spoiler]


edit:

[Bild: kopievonthief_vore_3vbe88.jpg][Bild: thief_vore_35fc43.jpg]

inzwischen hat Game-Director Nicolas Cantin etwas mehr über die Welt, in der THIEF 4 spielt, verlauten lassen:


Zitat:"The first goal was to avoid feeling [like you're] in a village, a small town," Cantin says. "My goal was to do a metropolis. Something really modern even though it fits in an old time." He explains that the City will not be as sprawling as something seen in Grand Theft Auto, but players will feel like there is a large world around them.

[Bild: kopievonthief_vore_56xi9m.jpg][Bild: thief_vore_5h9chp.jpg]

Above is a look at Garrett's hideout in the top of a clock tower, which is a great example of the team's take on steampunk. "The art style of steampunk is golden and wood -- see Wild Wild West with Will Smith," Cantin explains. "It's something we really want to get rid of. We're really more about rusty stuff where you see the welding."

While complete darkness was a big factor in the earlier Thief games, it made it difficult for players to see what was going on. Eidos-Montreal found a key ingredient to help maintain the feel of darkness while adding visibility. "Fog helps us to light the whole game," Cantin says. "If you have a dark scene in a back alley, you just put fog in it and then you see the silhouette. You're never in the pitch dark. The fog is there for the mood but also for helping the player to see."

Stonemarket and its clock tower return from the third game in the series, Thief: Deadly Shadows. Here it's a central hub for Garrett and a meeting of the rich and poor classes in the City. This blend is shown in a mix of medieval and Victorian architecture styles.

[Bild: thief_vore_8e5fik.jpg][Bild: kopievonthief_vore_882flt.jpg]

The art team wants every room that Garrett explores to feel lived in. Check out the high level of detail in the shop above.
Ich muss sagen, dass mir die Sache mit der Dunkelheit und dem Nebel GAR nicht gefällt. Aber auch da gilt es wohl, einfach abzuwarten, wie's wird...
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#18
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So, ich mach für das hier mal nen neuen Post auf, ist einfach essentieller als alles voherige.
Ich zitiere:

Zitat:Today is a day that I’ve been looking forward to for some time now. But, before I get into the good news, let me explain a little...

For a while now, we’ve wanted to find a way to give our dedicated fans a little something, a look, a taste, a tease of what’s to come. Fans have been asking, but we’ve not always been able to share as much with you as we’ve wanted. And, that hasn’t stopped Thief fans flocking to the forums in droves, filling the boards with the same type of excitement and anticipation that can only be found on the studio floor here at Eidos-Montréal.

And speaking of the team at Eidos-Montréal, it’s no small feat for a group of such creative people to be kept away, working in the shadows for so long. As many artists will testify, the most rewarding part of the creative process is being able to share your work with your audience and finally see their reaction. It’s the very fuel that drives and feeds the creative spirit.

Today, the shadows are lifting. As a small token of appreciation from the Thief team to you - our patient and dedicated fans (especially those of you on the Official Thief forums!) - we’ve been able to arrange something very special to share with you all. Something I know you’ve been wanting, and something the whole team is excited to share with you.

Your very first glimpse of in-engine footage from Thief.

The teaser is live NOW. Watch below, on the Thief website or on the brand new official Thief YouTube channel. Head over now and check it out! (And don’t forget to subscribe!)



The coolest thing about this video is that it was completely captured in-engine, in real time. And YES, I can confirm that what you’re seeing is Garrett’s actual 3D mesh that is used in the game.

The sequence was not taken from gameplay, but was specifically rendered for you guys in the community. We’ve wanted to put something together to share with you for a while now as a token of our appreciation for your dedication and patience – and we sincerely hope you enjoy it.

This teaser is just a very small taste of what’s to come. And, as a matter of fact, what’s to come is arriving in a mere matter of days! Set your watches taffers.

The whole Eidos-Montreal studio is buzzing with energy and anticipation right now, and we know you are too! So, leave us a comment below and let us know what you thought of today’s teaser! If you haven’t already, make sure you like Thief on Facebook and most importantly - head over to the official Thief forums and join in the discussion!
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#19
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Ich bin ja eigentlich nicht so der Grafikfetischist, aber diese Bilder ... Geschockt ... das sieht schon ziemlich genial aus Smile.
An dieser Stelle würde ich auch mal die Behauptung aufstellen, dass in Zukunft viel mehr die Anzahl an Details und weniger die HiRes-Texturen oder die "Spezial-Effekte" eine Rolle spielen werden Cool (die Gesamt-Auflösung ist ja schon seit einigen Jahren kein Thema mehr WinkZunge raus).
[Bild: cgb-signaturwdjiq.png]
Du hast eine (nicht mehr ganz so) geheime Botschaft entdeckt:
"Besucht Heinrich's Spiele-Ausstellung!" ;-)


Big Grin Big Grin
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#20
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Ich hoffe auch, dass Fastfotorealismus bald erreicht ist, dann muss man sich wieder dem Gameplay zuwenden und hat trotzdem eine Supergrafik.
Dann beginnt das neogoldenen Zeitalter des Zockens.
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